براساس آمارها، بدافزارها و حملات فیشینگ قادرند ‌به‌طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار به شرکت­‌ها خسارت وارد کنند و این رقم در حال افزایش است، چون تعداد کاربران اینترنت نیز در حال فزایش است. در واقع رشد روزافزون سایت‌ها اینترنتی، پای افراد سارق را به این حوزه باز کرده است. کاربران ممکن است هر لحظه مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات خود را از دست بدهند. برای در امان ماندن از این حملات باید راهکارهایی از قبل به کار گرفته شود تا گرفتار این افراد نشوند.  حملات سایبری با چهار روش بعدی، امنیت وب‌سایت کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهند: بدافزارها، آسیب‌پذیری وصله‌های امنیتی، ترافیک غیرانسانی و مهندسی اجتماعی. در این روش مجرمان از طریق ایمیل یا هر چیز دیگری با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و با قانونی جلوه دادن خود آنها را فریب می‌دهند، سپس کاربران اطلاعات خود را در اختیار این افراد قرار داده، بدون آنکه از پیامد این کار خود مطلع باشند. مثلا مجرمی با مخاطب خود تماس گرفته و به او می‌گوید قصد دارد که برای سایت‌ش به‌صورت رایگان تست امنیتی انجام دهد و به داده‌ها نیاز دارد و کاربران مجاب می‌شوند که این کار قانونی است و بهتر است داده‌ها در اختیار این فرد قرار بگیرند. غافل از اینکه حمله سایبری صورت گرفته است. سال گذشته برخی از سایت های مهم ایران هم از حملات سایبری متأثر شدند که می توان به بانک مرکزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد. البته کاربران در آن زمان اعلام کردند که نمی‌توانند به این سایت‌ها دسترسی داشته باشند و پیگیری‌ها حاکی از آن بود که سایت‌های مذکور شده هک نشده‌اند، بلکه درحال به روز رسانی بودند یا با ارسال حجم بالای درخواست این صفحات از دسترس خارج شده و مانع از دسترسی عادی کاربران شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *