در یک گزارشی آمده است که تلگرام به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک مرکز پر رونق برای جرایم سایبری است، محققان دریافتند که عوامل تهدید از این پلت‌فرم پیام‌رسانی برای فروش کیت‌های فیشینگ و راه اندازی کمپین‌های فیشینگ استفاده می‌کنند. ‌یک تحلیل‌گر محتوای وب کسپرسکی در گزارشی گفته که برای تبلیغ کالاهای خود، فیشر‌ها کانال‌های تلگرامی ایجاد می‌کنند که از طریق آن به مخاطبان خود درباره فیشینگ آموزش می‌دهند و مشترکین را با نظرسنجی‌هایی مانند چه نوع داده‌های شخصی را ترجیح می‌دهید؟ سرگرم می‌کنند. لینک‌های این کانال‌های تلگرامی از طریق یوتیوب و گیت‌هاب که توسط خود کلاهبرداران ایجاد شده‌اند، توزیع می‌شوند. این شرکت امنیت سایبری روسی اعلام کرد که در شش ماه گذشته بیش از ٢.۵ میلیون URL مخرب ایجاد شده با استفاده از کیت‌های فیشینگ را شناسایی کرده است. یکی از خدمات برجسته ارائه‌شده، ارائه بات‌های تلگرام به عوامل تهدید است که فرآیند تولید صفحات فیشینگ و جمع‌آوری داده‌های کاربران را به مکانیزمی خودکار تبدیل می‌کنند. ‌اگرچه این مسئولیت اسکمر است که صفحات ورود جعلی را بین اهداف مورد علاقه توزیع کند، اعتبارنامه تصرف شده در آن صفحات توسط یک بات تلگرام دیگر بازگردانده می‌شود. ‌سایر سرویس‌های بات با گزینه‌های تبلیغاتی برای ایجاد صفحات فیشینگ که یک سرویس قانونی را تقلید می‌کنند، یک قدم فراتر می‌روند، و سپس برای جذب قربانیان احتمالی به بهانه دادن لایک رایگان در سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی، استفاده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *