مشکل حفظ حریم خصوصی در جهان

مدیرعامل شرکت اپل در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری ABC انجام داد حریم خصوصی آنلاین را یک بحران خواند و ضمن اشاره به مشکلاتی که برای مدیریت اطلاعات، این اواخر دامن‌گیر شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و گوگل شده است جایگاه اپل در زمینه حریم خصوصی را خوب توصیف کرد. وی در مصاحبه‌اش با خبرنگار ABC News مدعی شد که حریم خصوصی به خودی خود به یک بحران بدل شده است. برخلاف شرکت‌هایی نظیر گوگل و فیس‌بوک، کسب‌وکار اپل روی حوزه تبلیغات تمرکز ندارد و در نتیجه سودی از جمع‌آوری اطلاعات کاربرانش به‌منظور تبلیغات هدفمند عاید این شرکت نمی‌شود. وی که از طرفداران حفظ حریم خصوصی است در آذرماه سال گذشته با انتشار سرمقاله‌ای در نشریه تایم از دولت آمریکا درخواست کرد که قوانینی را برای سخت‌تر کردن جمع‌آوری اطلاعات کاربران وضع کند و هم‌زمان اوضاع را برای کاربران شفاف‌سازی کند. او در این مقاله همچنین خواستار برخورد با افراد و موجودیت‌هایی شد که اطلاعات کاربران را میان شرکت‌ها دست‌به‌دست می‌کنند. پیش‌ازاین نیز او با حضور در برنامه Vice News Tonight حمایت خود را از وضع قوانین در این رابطه اعلام کرده بود.